Hej alla,
Till att börja med vill vi be om ursäkt för dålig kommunikation och handlingskraft. Vi ska bli betydligt bättre på detta! Det har under sommarens semestertider varit svårt att få ihop en träff där vi alla kunde medverka, vilket i sin tur medfört förseningar och oklarheter. Vi uppskattar alla era synpunkter och tips, information och svar på de frågor som ställs kommer att besvaras på hemsidan efter varje styrelsemöte.
Vi har i veckan köpt in tjänsten för grönyteskötseln via Ali som utfört arbete hos en del i samfälligheten. Ali kommer att sköta grönytorna med en frekvens på varannan vecka fram tills oktober till att börja med.
Det har även samlats in avläsningar gällande vattenförbrukningen, vi kommer att gå igenom dessa och återkomma med information.
Farthinder kommer att inhandlas i denna veckan. Hinderna kommer att börja placeras på Bladbaggegatan. Rapsbaggegatan kommer i nästa steg då vi inte fått tillåtelse ännu från alla parter som är berörda av dess placeringar.
Vi kommer i samband med nästa faktura så smått börja implementera det nya faktureringssystemet. Detta innebär att vi kommer att behöva en e-post adress från varje hushåll/faktura mottagare. Information om vad detta är och hur det kommer att gå till kommer tillsammans med månadsfakturan i brevlådan. Framöver är tanken att månadsfakturan ska skickas via e-post, dels för att underlätta och spara på de förbrukningsmaterial som det annars kräver.
Vintern börjar närma sig och vi kommer att behöva inhandla salt och snöröjningstjänster, finns det någon i samfälligheten som har något tips på någon som erbjuder dessa tjänster?
Nästa möte kommer att hållas om ca 2 veckor.
Frågor och synpunkter får ni gärna skicka till info@rapsbaggen.se, alla frågor kommer att tas upp och behandlas vid kommande styrelsemöte, svar presenteras på samfällighetens hemsida www.rapsbaggen.se
Vänligen,
Senaste kommentarer