Hej alla,
Denna månaden har det skickats ut 3st fakturor, vilket förmodligen kan skapa en del frågor hos oss alla.
För att klargöra varför det ser ut som det gör är det på grund av följande:
Det digitala faktureringssystemet var tänkt att vara aktivt i augusti månad, dessvärre kom det inte igång förrän den 9 september, därför blir det lite rörigt nu under de 3 första fakturorna. Detta för att därefter kunna komma i fas och få faktureringen att fungera precis som vanligt med datum, betalningsvillkor och månadsbelopp.
Faktura #1
- Skickades ut den 9 september (30 dagars betalningsvillkor, avser augusti månads faktura)
- Förfaller den 9 oktober 2020
- Belopp: 480:-
Faktura #2
- Skickades ut den 29 september (10 dagars betalningsvillkor, avser september månads faktura) (Detta för att komma i fas med den sent utskickade fakturan som avsåg augusti månad)
- Förfaller den 9 oktober 2020
- Belopp: 480:-
Faktura #3
- Skickades ut den 29 september (30 dagars betalningsvillkor, avser oktober månads faktura)
- Förfaller den 29 oktober 2020
- Belopp: 500:- (Den nya månadsavgiften på 500:- som bestämdes på årsstämman)
Är det några frågor så skicka gärna ett mail på info@rapsbaggen.se så reder vi ut de funderingar som finns.
Vänligen,
Styrelsen Rapsbaggen samfällighet
Senaste kommentarer